Inställt vattenkrig

Andra dagen tillsammans med fotbollstjejerna idag.

Till lunch gjorde jag hamburgare och när vi satt där och åt och hade en trevlig pratstund om fotbollsskolan och torsdagens avslutning med det traditionella vattenkriget sa W plötsligt att hon och T inte får vara med på vattenkriget.

En stund senare kröp det fram att W och T hade haft vattenkrig med vattenflaskorna redan idag och antagligen var det vattenkrig de luxe de ägnat sig åt då de blivit tillsagda om att de inte fick vara med på avslutningsleken.
När jag hämtade tjejerna stod de redan vid vägen och väntade på mig och eftersom jag inte visste något om denna incident då så gick jag inte ur bilen och pratade med någon av ledarna.
Antar att det får bli imorgon för självklart vill jag veta exakt vad de har gjort de där två som så lätt speedar upp varandra och just nu verkar ha väldigt lätt för att hamna på fel sida av gränsen för vad som är ok och inte.

Idag hade de även spelat match mot killarna.
Killarna hade vunnit med 16-1 och det trots att tjejerna var fler och hade sina ledare med i laget.
Det enda målet gjordes av en ledare dessutom.
Tjejerna berättade det här och informerade mig även om att killar är bättre på att skjuta och de knuffas hårdare.

Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka kring det här...
Kanske borde jag kräva tillbaks anmälningsavgiften  landslagets fotbollsskola inte verkar lyckas med att göra min dotter till fotbollsproffs och därmed går mina planer på att kunna leva ekonomiskt oberoende på någon semesterort för resten av mitt liv i stöpet...

Huliganerna:

Bild:Helen©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: C

Jag skrattar när jag tänker på att de hade vattenkrig idag istället- hoppas fick ngn fullträff på ngn av ledarna :) Alltså, om de inte hade vattenkrig med 10liters hinkar tycker jag det är urlöjligt att de inte ska få vara med på torsdag! Och, vaddå "begära tillbaka pengarna för att hon inte blev fotbollsspelare"? Jag tycker du borde begära tillbaka pengarna för att de inte får "fullfölja sin utbildning" i Fotbollsskolan då de faktiskt inte får vara med på torsdag :)

2010-06-22 @ 18:36:04
URL: http://knasungar.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka busar, men lite kul måste man ju få ha:)

Jag skrev våra namn i mailfältet så kan du väl göra ett prov med ett & tecken och se om dom får plats, det blir ju några bokstäver:)

Kramkram

2010-06-22 @ 22:02:27
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Terese

Men vad tråkigt att de inte får vara med på vattenkriget på torsdag. Jag tycker ärligt talat att det låter helt befängt! Jag har aldrig hört något negativt om Landslagets Fotbollsskola förut, men jag hoppas verkligen att det blir bra för Filippas del som kommer gå på fotbollsskolan nästa vecka.

2010-06-22 @ 22:02:56
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Jonnié

fin blogg, och fina barn du har

2010-06-23 @ 09:53:57
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: Sara Maria Josefine

Tack så mycket. Tyvärr har jag inget mönster att dela med mig av. Men det går att beställa på Ottobredesign.com



Kram Sara

2010-06-23 @ 09:56:12
URL: http://glamina.blogg.se/
Postat av: Helen

Ha ha klart man borde kunna kräva tillbaka pengarna när dottern inte blir proffs.

Ha en skön onsdag.

Kram

2010-06-23 @ 10:03:40
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0