Bemöt andra så som du själv vill bli bemött

Tänk att ord kan förvrängas så!
Kastas om och tolkas till det negativa så att en helt ny innebörd skapas!

Bara för att man bloggar betyder det att man måste räkna med att ta skit från människor?

Det jag skriver är hundra procent ärligt - men min blogg är, som jag påpekat flera gånger tidigare i inlägg, bara en LITEN del av mitt liv.

Ska man inte bemöta och behandla människor så som man själv vill bli bemött och behandlad!?!
Även på nätet!?!

Bara för att man sitter bakom en datorskärm så ska man inte tro att man är anonym!
Att skriva kommentarer som du inte skulle kunna säga till personen i fråga om ni möttes i verkliga livet känns otroligt lågt och omoget enligt mig.

Att klanka ner och förvränga. Komma med osanningar och tolkningar av mina ord så att ett inlägg blir något totalt främmande är inga kommentarer som jag publicerar.
Du/Ni som skriver sådant kan sluta med det. Jag vill inte ha sådant tråkigt (och omoget) handlande hos mig och tydligare än så kan jag inte vara!

När det gäller mitt inlägg "Inspireras eller kopieras" så går jag, pga av kommentarer i en sådan anda som jag inte vill ha på min blogg, vidare med detta utanför bloggen istället.


Jag är en amatör som lär mig något nytt varje dag och som tycker det är enormt kul att pyssla vid datorn med färg, ord och bild.

Mina tavlor skapar jag först och främst till MITT EGET HEM.
Alla tavlor finns eller har funnits här hemma på väggar, tavellister och hyllor. 
Min fina dotter W har varit med i skapandet utav flera av dem med inspiration, ord och tyckande i om färgval och hon är också anledningen till att flera utav dem kommit till.

Att de mottagits väl utav en liten skara läsare är glad för.


Där står jag nu.
Framtidsplaner finns, både långsiktiga och kortsiktiga.
Hur detta visar sig återstår att se.


Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Linda och Alvin

Hej!



Jag vet inte om det strulat med mejlen eller.... jag har beställt en namntavla hos dig, vill bara veta om du fått beställningen?



Du har en superbra blogg =)

2010-11-26 @ 10:38:43
Postat av: nadia

Konstigt nog är det alltid de anonyma som kommer med de hårdaste orden. Jag tycker absolut att man ska få säga sin åsikt vad det gäller personens inlägg och bilder, men anonyma kommentarer som enbart är ute efter att hata, är så fruktansvärt barnsligt. Hamnade på en tjejs blogg igår och hon hade fått en anonym kommentar av någon som ansåg att hon borde ta livet av sig för att den här personen ansåg att hon var ful. Sådana kommentarer är väldigt onödiga.

2010-11-26 @ 10:38:57
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: HUSnrNIO

LINDA: Jag har inte fått något mail ifrån dig. Sökte i min inkorg på din epostadress men hittade inget! Maila mig igen. Mvh Helen

2010-11-26 @ 10:48:06
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Linda och Alvin

Hejsan!



Nu har jag skickat ett nytt mail på beställningen, hoppas det hittar fram den här gången =)



Mvh. Linda

2010-11-26 @ 11:08:01
Postat av: Tina

Så tråkigt när folk ska vara otrevliga och dessutom inte vågar stå för det. Jag tycker du är superduktig och gör väldigt fina tavlor. Hade jag haft pengar hade jag köpt flera stycken. Och jag vet definitivt vart jag ska vända mig nästa gång jag ska ha en doppresent! Hoppas ni får en mysig fredagskväll! KRAM

2010-11-26 @ 13:14:44
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Linnea

Tavlan som jag gav på kusindotterns dop förra lördagen blev mycket uppskattad! Kände mig mycket nöjd med presenten. Jag satte ditt visitkort på baksidan av ramen, kusinens sambo skulle absolut kolla på alla dina fina tavlor som jag sa att du gjorde.



Än en gång TACK!

Kram

2010-11-26 @ 17:08:33
Postat av: Jenny F

Fortsätt pyssla. Fortsätt vara kreativ i kropp och själ.

Människor som hittar negativ energi i din kreativitet hör ej hemma i din värld. Bort med negativ energi och ös in med positiv energi!

Kritik däremot är alltid bra och ibland svårt att ta. Ärlig kritik eller råd är något man tar in, analyserar och sen vänder ner i smeten eller lägger på hyllan en stund.

Jobba på!

Du är otroligt duktig. Jag som skapar i folks hår tar också in ideér från annat jag sett osv. Man ser, funderar och gör en egen kreation.

Keep up the good work!

Är sugen på att beställa lite jultavlor av dig men känner att du har hur mycket som helst....

Ha en bra helg!

Kram

2010-11-26 @ 23:13:52
URL: http://forell.nu
Postat av: Mari

Hej,

Du verkar vara en toppen tjej som dessutom gör så mycket fint och ger mig (och säkert även andra) mycket inspiration! Strunta i alla elaka kommentarer, det ligger bara avundsjuka bakom.

EAN-kodstavlan jag köpte av dig blev mycket uppskattad. Kör hårt med nya idéer, jag väntar med spänning... = )



Kram Mari

2010-11-26 @ 23:18:27
Postat av: Pernilla

Det finns fullt med missunsamma människor som är stentuffa bakom skärmen vid sitt tangentbord. I verkliga livet vågar de sällan stå för sina åsikter. Bry dig inte om dem. Fortsätt med ditt! Du gör det toppen!

2010-11-30 @ 22:18:54
URL: http://lycklig.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0