Bröllopskort

Förstår inte vad det är med bloggens html koder. Jag anger en färg och när jag kollar på förhandsgranskningen så visar den mitt val men sen när jag går in och kikar på "riktigt" så visar den fortfarande de tidigare färgerna. Strange! Är nog inte meningen att jag ska förstå mig på hur man ändrar utseende på bloggen.

Frågade W om hon ville cykla till Ica med mig ikväll. Hon var mycket sugen på det.
Dottern: Ja, mamma det vill jag!
Mamman: Vad bra.
Dottern: Då ska jag inte krångla. Jag tar på mig mina skor och tröja själv vetja.

Underbara unge. Mysigt att cykla omkring med henne bakpå cykeln sjungandes Astrid Lindgrens barnvisor. Blir inte så många cykelturer eftersom min cykelsadel är för hög för mig. Ska försöka att ta mig till en cykelhandlare och höra om han kan skära av sadelstången. Som det är nu så är sadeln i bott och att köpa en ny sadel och sätta dit gör nog ingen skillnad eftersom den sadeln jag har är ganska tunn.

Ica here we come!
image263

På fredag gifter sig L:s syster. Blir idyllisk vigsel på deras brygga vid klarälven. Jag har grågat W om hon kan tänka sig att sjunga en sång för brudparet. Ena stunden vill hon och nästa inte. Jag glömmer ibland bort att hon bara är tre och ett halvt villket är lätt gjort som hon maler på med meningar och funderingar.
Imorse lät det såhär när hon satt och lyssnade på Lille katt.
Mamman: Vill du sjunga Lille katt på P:s bröllop om mamma spelar piano till?
Dottern: Nä jag kan inte den.
Mamman: Vi kan öva på den vid pianot så lär du dig den.
Dottern: Nä jag vill sjunga den här sången (hon improviserar en melodi på ordet ko).
Mamman: Men den kan inte jag spela till.
Dottern: Vi kan öva på den.

Där fick jag!

Gjorde ett lyckönskningskort till vigseln. Helt utan att använda creamy brown chalken!


Kommentera
Postat av: Anna

Tack för hjälpen! Men jag har en bild med text och den "gamla" texten syns igenom. Hur får jag bort den?

2007-06-20 @ 21:01:58
URL: http://annaferm.blogg.se
Postat av: Annika

Sötis W... :)

2007-06-20 @ 21:28:24
Postat av: MO

Vad kul att få ett sådant fint kort, bra gjort. Så söt och tuff tjejen ser ut. Ha en fin midsommar, Maria

2007-06-20 @ 21:58:04
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Terese

De är inte dumma dom små liven! Fint kort du har gjort!

2007-06-20 @ 23:53:02
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Malinbayard

Underbart när de verkligen har lyssnat och tagit till sig det mamma har "predikat", såklart ni kan öva. Nu är jag ju grymt nyfiken om du kan spela "ko-melodin". *fniss*
Trevligt med bröllop säger jag som aldrig har varit på något... Du måste ju ha lite rutin.

2007-06-21 @ 09:07:17
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0