Dag FEM

Äntligen fredag!
Årets skolavslutningarna är överstökade, på ett oerhört smärtfritt sätt, jag är helt ledig imorgon och L har dragit på HOG träff till Norge.
Tre saker som gör att det känns toppenskönt just nu.
Det är väl klart att jag allra helst skulle vilja va helt ledig HELA helgen och om W får för sig att bråka vid läggningen två dagar i sträck så vore det skönt att inte va ensam...
Men just nu (klockan är ju bara kvart i fem så det är många timmar kvar till sovningen...) känns det bra. Skönt att få en stund alldeles ensam i huset. Behöver lugnet och att kunna bestämma helt själv vad och när saker och ting ska ske och sen kunna utföra dem, eller bara ta det lugnt, helt utan andras åsikter, aspekter och närvaro att ta hänsyn till.

Har precis gjort en pestopastasallad med smarriga grönsaker, mozarellaost, pastaskruvar och massor med god pesto. Köttet är klart för grillning, champinjoner är snoppade och fyllda med gorgonzola, det vita vinet ligger i kylen och det röda står startklart (kunde inte bestämma mig för rött eller vitt ikväll) så nu är det bara att invänta M så våran mysiga grilltjejkväll med god mat, skratt och en massa skvaller börja.

Fick iväg de båda tagpocketarna till posten idag, minsann. Dels den till W:s gammelmormor men även den till mormor och morfar som jag gjorde i onsdags när jag och LB hade trevlig pysselkväll.
Använde mig av ett grönt papper vilket är ovanligt för att vara mig (blir ju oftast rosa...) och sen försökte jag att inte dekorera så mycket som jag brukar. Kanske låter dumt men det är verkligen svårt för mig att hålla igen med dekorationsgrejer. När sidorna blir sådär tomma känns det som att de inte är färdiga, att jag har missat att komma på något som borde vara där. En sak till som är ovant för mig är att skriva handskriven text, t.ex tagsen. Dels tycker jag inte att jag skriver snyggt och sen är det roligare och snyggare om texten hamnar på en minitag eller bara en bit annat papper. Däremot kan jag uppskatta andra scrappade saker som är stilrena med handskriven text. 

   
Tagpocketen till W:s mormor och morfar
Bild: Privat

Trevlig kväll på er!



 


Kommentera
Postat av: lmn

Mums! Lät riktigt gottigt! :D
Hoppas ni får det riktigt trevligt! Här blir det också grillat, fast med potatisgratäng och en rolig sallad. Och till det ska jag testa ett nytt rosévin, spännande!

2007-06-15 @ 17:25:58
URL: http://lmn.nu
Postat av: Lottis

Tycker det ser jättefint. Är lite sugen på att börja scrappa jag med, men... nä, jag har så himla mycket annat för mig oxå, så en sak i taget kanske... Vad gäller mig blogg, så låter det väl allvarligare än vad det är... Blir lite trött på sambon ibland... Han kan inte bara kasta ur sig en grej och sen två sekunder senare ska allt vara som vanligt igen... Det funkar inte så, eller jag funkar inte så... Allmän frustration kallas det väl annars, inget hus, ingen graviditet... ja, det vanliga... I alla fall får du ha en trevlig fredagskväll! Kram

2007-06-15 @ 18:00:26
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Anna

Hej. Kolla min blogg nu. Har gjort en liten guide till hur man ändrar headern på bloggen.. Kika in den och se om du kanske blir lite hjälpt.

2007-06-15 @ 20:47:08
URL: http://annimoll.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Hallå där!
"Skriver inte snyggt". DU SKRIVER JÄTTE SNYGGT!!!
Kul att se "Vimmerby" på korten också.
Grönt var också tjusigt.
Vad KUL med en "tjejfnitterkväll".

2007-06-15 @ 23:11:39
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Malin

mysigt med en slapp och ledig helg :) och tagpocketen är helt underbar!!!! kanske man ska våga sig på en sådan... *kram*

2007-06-17 @ 09:31:24
URL: http://mallafors.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0