Se livet från den danska sidan

Har varit på jobbet ikväll. En måndag. Otroligt.
Annandag Pingst görs om från röd dag till en vanlig arbetsdag. Fast inte för alla. Men dock för många. Varför förstår då inte vissa att det är just det - en vanlig arbetsdag!?
Försökte att säga det men noll connection. Den andre avslutade meningsutbytet vi hade med varandra med orden "men vi jobbar ju". *suck* Blev dock på bättre humör under övningen med vokalensemblen.

Väl hemma slog jag på tv:n och han se de sista åtta minuterna på Simon och Thomas. Jag som verkligen ville se dagens omgörning av en lägenhet. Ska kolla på nätet om man kan se avsnittet där. Har små (läs mycket små) funderingar på att renovera köket. Bara lite grann. Nytt kakel ovanför diskbänken och kanske måla luckorna. Men det är bara en fundering än så länge. Får nog leta efter några bra telefonnummer i filofaxen som kan hjälpa mig...

Ni som ännu inte har gjort det, klicka på den här länken  http://www.mixmegapol.com/3281.aspx och delta i Mix Megapols tävling "Vad säger dansken". Verkligen en toppentävling. Som klippt och skuren för mig, jag som älskar att lyssna på danska. Om jag dessutom kan förstå vad de säger och mailar in svaret så kan jag vinna en drömsemester till Danmark, se livet från den danska sidan och lyssna på danska morgon, middag och kväll. Lovely!! Och jag är inte det minsta bitter och ironisk!

Minialbumet med bilder på W tagna under april och maj, som jag gjorde klart inatt och som jag ska ha på jobbet blidde sisåhär...
                                                                         
    

Farvel (som är danska och betyder adjö *hmrmpf*)



Kommentera
Postat av: Lottis

nä...har inte hunnit mer...orkade inte i går...kanske i kväll...var till Anna och handlade papper. Hur mår du då? bättre? Kanske fredag....? med lite tur??

2007-05-29 @ 11:30:23
Postat av: Lottis F

Jadu, det är inte helt fel, det läget... Välja och vraka nästan... ;-) Vi får väl se hur det slutar... Antar att det blir klart i slutet på nästa vecka eller början på veckan därpå... *spännande* Ha en bra kväll! Kram

2007-05-29 @ 16:33:32
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Lottis

Det blir bra för jag ska hämta D på flygplatsen 16.25...troro jag det var.....så 8.30 till halv 4 är perfekt...dock pausa för att hämta A.... Ses i morgon...

2007-05-29 @ 19:23:56
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Terese

Vilka fina små mini album! Har också gjort en sån, men det var ett tag sedan. Har inte haft ork att sitta med sånt just nu tyvärr.

2007-05-29 @ 20:12:00
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: lmn

Tusan va du pysslar fint!! Duktiga du!

2007-05-29 @ 21:18:54
Postat av: Lotta

Jag är så dålig på att förstå danska, jag jobbade på ett företag som har sitt huvudkontor i Sthlm, vi har även kontor i Danmark. När jag pratade med dem så förstod jag nada .. de var tvungna att prata engelska med mig *fniss*

2007-05-30 @ 10:06:59
URL: http://loopii.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag som nästan inte förstår ett dugg av danskarna skulle med all säkerhet inte vinna ett dugg.
Snygga album - som vanligt!

2007-05-30 @ 10:07:22
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: sanna

såå fina album :)
Äntligen funkade din länk,,igår när jag försökte kom jag till någon error sida*suck*
Hoppas allt är bra...

2007-05-30 @ 12:55:27
URL: http://sanna29.babyblogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0