Påse på ryggen

På måndagar har W idrott i skolan.
Under höstterminen behöver barnen varken ha med sig särskilda kläder eller handduk då idrottslektionen mest innehåller lek.
Annat blir det till våren. Då kommer de att duscha efter passen och en del av lektionerna kommer att vara förlagda till badhuset innehållandes simskola.

Gymnastiksskor för inomhusbruk ska dock med varje måndag redan nu så därför sydde jag en enkel påse till skorna,  som hon sen kan använda även till gymnastikkläderna.

Påsen är en klassisk gymnastikpåse. En kanal med två snören, trädda från varsitt håll bildar en lätt stängningsanordning.
Längst ner på påsen sitter två öljetter som jag trädde snörena igenom och knöt en knut så de inte åker igenom öglan vid användning.

Snörenas längd är anpassade efter W så att hon kan använda påsen som en ryggsäck.

Tyget har W själv valt på Panduro och snören och öljetter kommer från Ohlssons tyger.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: freja

snyggt!

2009-09-12 @ 22:12:46
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

En sådan fin gymnastikpåse du har skapat!!

2009-09-13 @ 08:54:12
URL: http://junitjejen.se
Postat av: kattis

mycket snygg! Läste vidare om eländes lössen. Har du varit inne på "lusfri.nu" de har en kam som jag vet kollegor till mig använder som har allergiska barn. Fungerar tydligen hur bra som helst! Ha en trevlig vecka!

Kattis

2009-09-13 @ 20:50:25
URL: http://onyinredning.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0