Färgstark & Fängslande

Det är svårt att få till tid som bara är min och W:s.
En stund när vi gör någonting tillsammans och då bara vi utan att det där lilla bestämda knytet är med.

Eftersom vi tre (jag och barnen) huserar ensamma sen i torsdags lunch har vi ikväll gjort det bästa möjliga av vår tid.
M förpassades till tvsoffan och var otroligt nog villig till att sitta sjäv en stund och se på Dora Utforskaren medan jag och W lekte med lera i köket.
Därefter lät jag W bestämma vad vi skulle äta till middag denna lördagkväll.
Valet föll på kycklingklubbor, majskolvar och pommes och efter en snabb cykeltur till affären lagade vi maten tillsammans.

Därefter skulle det mysas med film.
Med gårdagens filmkväll i minnet då M skrek bra länge (men kvällen blev ju väldigt trevlig ändå) bävade jag lite för detta moment.

Vi satte på filmen och slog oss ner i soffan alla tre.
När det blev läggdax för M blev det även en längre paus i filmtittandet.
En halvtimme senare började vi se igen och några korta pauser därefter )då jag gick upp och bäddade om honom) satt vi äntligen ensamma i soffan jag och W.

Hon sa flera gånger att det var mysigt så längtan över att bara vara vi finns där även om hon har många kompisar som hon ofta är med och ofta hittar på saker att göra på egen hand.

Gnager lite inombords på mig just nu och tankarna flyger hej vilt omkring i huvudet på mig men där får de stanna tills jag kan formulera dem tydligare...

Även den minsta lilla stund och enklaste lilla påhitt är betydelsefullt mellan oss nu. Så är det.
När flög tiden förbi och gjorde min lilla tjej så stor och självgående ?

Filmen får positiv kritik från både mig och W.
Färgstark och fängslande!


Kommentera
Postat av: TreSmåKottar

Åhh, vad roligt att det blev en lyckad kväll- jag tänkte på er när jag var ut en sväng på kvällen och inte hördes M's skrik att Ni säkert hade det jättemysigt du och W! Vad kul, sånt behöver man med de äldre barnen ibland!

2010-07-25 @ 11:48:54
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: annica

vilken myskväll. tror barnen njuter av att få ensamtid lite då och då, det är mycket betydelsefullt.

2010-07-25 @ 18:40:22
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, den där vill jag också se! Vad mysigt med lite kvalitetstid för sig själva, det kan behövas.

2010-07-27 @ 08:52:21
URL: http://www.majamyra.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0