KalasGott

Det har blivit lite bloggande de sista dygnen.
Efter lördagens kalas tappade jag orken och med den föll också inspirationen och skapandelusten.
Husets lilla prins har sedan han hade falsk krupp sovit mindre bra ungefär varannan natt så dålig nattsömn och kalaset på det har fick mig lite ur balans.

Inatt när jag låg vaken mellan omstoppningarna av M började tankarna snurra om min återgång till jobbet som nu är mycket nära.
När jag väl hade börjat tänka på det så var det svårt att slappna av och somna om.
Än är det lite mer än två veckor kvar innan jag får lämna över stafettpinnen till L och den tiden tänker jag försöka njuta till max utav tillsammans med barnen och förtränga allt som heter arbete för jag är ju fortfarande föräldraledig!

Lördagens kalas var en succé.
Den lilla huvudpersonen njöt av att få paket, att stå i centrum och få äta (nästan) hur många chokladbollar som helst.

Saffranscupcakes med slarvigt pålagd frosting och en stjärna som jag stansat ut i marsipan med hjälp av ett litet pepparkaksmått, dajmkakor, knäck, chokladbollar, pepparkakor, mandelbräckmarknadsnougat och skumbanansfudge fanns på kakfaten.
Till detta dracks det gott starkt kaffe.

Istället för att göra en marsipantårta, som jag oftast gör, blev det en ganska fräsch glasstårta med massor av jordgubbar på.
Allsång på ja må hon leva med efterföljande fanfar av farfar och tårtblåsning är obligatoriska moment som måste ingå när det är födelsedagskalas.

Imorgon är det den femtonde och då är det sex år sen vår fina flicka föddes.
En klyscha kanske men jag har svårt att förstå att det har gått sex år sen den där eftermiddagen då mitt liv totalt förändrades och jag fick den största gåva man kan få. Ett barn. 

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Lottis

Snacka om att bli sugen...måste ta svängen förbi julgodis skålen innan kudden skall kramas :D

2009-12-14 @ 22:50:02
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Annika

Åh vilken fest med alla dessa kakor! ser läckert ut!

2009-12-14 @ 23:24:06
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Angelica

Stort grattis, i förskott, till W.



Vilket kakfat.

2009-12-14 @ 23:35:47
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: AKP

Underbart!! Tårtan såg SUVERÄNT god ut!! Hon har det bra lilla W =))

Jag är såå nyfiken på hur ditt liv var INNAN du fick barn :) Känns som att man "Känner" varann nu liksom.. den du är idag osv. Man blir nyfiken på hur det var förr! =)

2009-12-14 @ 23:38:31
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till er fina W från ett annat födelsedagsbarn! ;-) KRAM Anna

2009-12-15 @ 08:20:51
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilket kalas!!! =)

Härligt när jubilaren är helnöjd.

JAG skulle med god aptit gärna smaska på allt gott som det bjöds på. Det var inte lite grejer här. ;)

2009-12-16 @ 19:48:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0